Aisyah Hijannah Selamat Lahirkan Anak Ke-3: “This Time, It’s A Tough Journey”

Usahawan Aisyah Hijannah selamat melahirkan cahaya mata ketiga. Menerusi kemas kini Instagram, Aisyah berkata, kelahiran kali ini dipermudahkan sungguhpun melalui perjalanan kehidupan yang agak sukar.

Perjalanan sukar

“Kali ini, ia merupakan perjalanan yang sukar. Tak pernah expect akan melalui fasa ini dalam hidup saya. Tapi Alhamdulillah hikmah yang cukup besar Allah berikan untuk Aisyah dan Alif.

“Bersalin kali ini, kami agak sebak dan lebih menghargai setiap momen ini. Setiap saat sangatlah berharga dan apa yang saya boleh kata, Subhanallah. Seperti anak pertama sekali lagi.

“Waktu Khadeejah dulu, 10 hari awal daripada due date. Hassan pula on time 23 September. This 3rd baby, saya memang tak rasa apa-apa. Khadeejah dan Hassan senang sikit sebab keluar darah so terus pergi hospital. Baby nombor 3 ni, Masya-Allah puaslah buat macam-macam. Jalan itik sudah, squat pun sudah. Last night, ada rasa contraction tapi tak kuat during buat live di TikTok,” katanya.

Aisyah menambah, kandungan kali ini tidak menyebabkan dia mengalami sebarang alahan dan mengakui dirinya terasa tidak mengandung sedari awal.

Sempat live TikTok

“Ingat lagi, siap panjat puncak Rawa. saya selalu doa: ‘Ya Allah jadikan proses bersalin normal, tidak sakit dan bayi yang senang dijaga’. Alhamdulillah, memang waktu saya buat live TikTok semalam, dah rasa contraction, tapi tak sakit. Habiskan live, makan kejap dan kemudian terus siap-siap pergi hospital. Sampai hospital, rupanya bukaan dah tiga sentimeter, terus masuk LR. Tapi Alhamdulillah painless.

“Alhamdulillah, doktor datang untuk proses epidural. Tidak seperti kehamilan pertama dan kedua. Waktu Khadeejah, memang shivering teruk dan rasa gatal-gatal kaki. Waktu Hassan pula effect dia sampai sesak nafas dan BP pun drop sangat.

“Rasa nak mati dah waktu tu. This time, shivering sangat minimal dan gatal pun minimal sangat. So far memang Allah mudahkan dan sangat smooth. Doakan agar bayi yang lahir ini adalah bayi yang sihat, cerdas, aktif dan kuat. Allahumma Aameen,” katanya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by AISYAH HIJANAH (@aisyahhijanah)

Sumber: Instagram

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber :Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*