Terkejut Rumah Flat ‘Extend’ Sampai 3 Tingkat, Net!zen Tanya Mana Pih4k Berku4sa

Masalah segelintir pemilik kediaman flat mengubah suai rumah sehingga melanggar akta yang dikuatkuasakan masih lagi menjadi isu hingga kini.

Menerusi perkongsian PPIM di TikTok baru-baru ini, terdapat tiga tingkat rumah berbeza membuat pengubahsuaian secara haram dengan menambah pada bahagian tepi rumah flat terbabit.

Dapat dilihat dari tingkat bawah hingga tingkat ketiga, seolah-olah mereka sepakat untuk menambah bahagian tepi rumah, dipercayai untuk meluaskan ruang rumah masing-masing. Malah, turut kelihatan penghuni menambah balkoni di ruang tambahan tersebut.

Difahamkan, pengubahsuaian haram itu dibuat di kawasan flat Kelumpuk Kemunting, Keramat Wangsa.

Susulan itu, pihak PPIM hairan bagaimana pihak berkuasa ‘tidak sedar’ pembinaan haram itu walaupun ia terletak di tepi kawasan jalan.

“Nampak tersegam indah. Sampai 3 tingkat orang ikut sekali extend rumah. Walaupun berada terang-terang di tepi jalan, takkanlah pihak berkuasa tak pernah nampak dan terus ambil tindakan?

“Biasanya bila tidak ada yang ambil tindakan, sebab tu lah orang berani terus buat renovasi haram ini sampai dah 3 tingkat ikut extend rumah,” tulisnya.

Gg Hh

VIDEO;

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata terkejut dan turut mempersoalkan sama ada pihak berkuasa tahu atau pun tidak tentang pembinaan haram di flat terbabit.

Dakwa netizen, pihak berkuasa tidak ambil tindakan selagi tiada sebarang laporan dibuat kepadanya.

Screenshot 2024 02 29 174248

Dah viral ni, harap ada tindakan lanjut dari pihak berkuasa

Sumber: TikTok

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber :https://lobakmerah.com/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*